Mielenkiinnosta kyselen että miten ihmiset ovat kokeneet sijoittamisen joka sijoittajana tai sijoituskotina.
Mitä hyviä asioita se on tuonut mukanaan entä huonoja puolia?
Ovatko ajatukset kohdanneet sen suhteen että kuinka paljon sijoittaja saa vaikuttaa koiran elämään?Oletteko kokeneet että olette saaneet tarpeeksi vaikuttaa koiran asioihin?
Onko ongelmia ilmennyt?
Ovatko kulut jakautuneet reilusti?
Onko sijoitussopimus ylipäätään reilu?
Tässä nyt joitain kysymyksiä herättämään keskustelua.
Itse olen sijoittanut nyt ensimmäisen kerran. Ruuti asuu parhaan ystäväni luona ja mielestäni isoin ongelma on se,että olemme niin hyvät kaverit että asiat tulee sanottua välillä vähän liiankin suoraan puolin ja toisin.
Mielestäni hyvä puoli sijoittamisessa on se,että koiramäärää voi pitää isompana kun kaikki eivät asu kotona.Huonona näen taas sen että haluaisi enemmän olla tekemisissä koiran kanssa.
Mielestäni ainakin se on ollut hieman ongelmallista että ihmisellä jolla ei ole kokemusta sijoittamisesta on vaikea hyväksyä sitä että koira täytyy jakaa jonkun kanssa ja joku muukin vaikuttaa koiran asioihin.itse olen ainakin saanut vaikuttaa ruutin asioihin todella hyvin.
Suurempia ongelmia en ole sijoittamisessa kohdannut,mutta välillä keskustelua käydään siitä että sijoituskodin tavoitteet koiralleen ovat erit kuin sijoittajan.Syynä ehkä se,ettei sijoituskodilla ole kokemusta käytännössä mitä sijoituskotina oleminen todella vaatii.
Meillä kulut ovat mielestäni jakautuneet aika paljon minun maksettavakseni tällä hetkellä koska sijoituskoti-ihminen jäi työttömäksi.
Mielestäni sijoitussopimus on reilu jos se on tehty asianmukaisilla papereilla eikä vaatimukset nouse kohtuuttomiksi.